Hlášení poruch

Hlášení poruch

Výpadky proudu, plánované odstávky... Občas "nejde" elektřina nebo plyn snad v každé domácnosti či firmě. Abyste zjistitili příčinu výpadku, zde je návod, co všechno můžete vyzkoušet a kam se obrátit:

Hlášení poruch

V případě úniku plynu, výpadku dodávek elektrické energie nebo poruchy spínání HDO kontaktujte poruchovou linku provozovatele distribuční soustavy, který je dle energetické legislativy zodpovědný za funkčnost měřidla na vašem distribučním území.

 

Elektrická energie

Zhasla vám světla a přestaly fungovat spotřebiče?

Čím to může být?

  • spadly vám pojistky
  • probíhá plánovaná odstávka
  • došlo k neplánovanému výpadku elektřiny

 

Co dělat?

  • zkontrolujte hlavní jistič (pokud jsou pojistky uvnitř vašeho bytu v pořádku, zkontrolujte i ten hlavní jistič - většinou na chodbě domu). Mohl "vyskočit" kvůli zkratu ve spotřebiči nebo přetížení (velký příkon spotřebičů v jeden okamžik). Všechny jističe "shoďte" do spodní polohy a pak je zase "nahoďte" (přepněte směrem nahoru).
    • Pomohlo, ale za chvíli vypadlo zase? --> Tak ukončete provoz spotřebiče, který vám je vyhazuje. 
  • Nepomohlo?
    podívejte se na stránky vašeho distributora, zda probíhá plánovaná odstávka proudu, nebo zda nehlásí nečekaný výpadek.
  • Pokud jste na stránkách distributora informaci nenašli, je načase nahlásit poruchu na poruchovou linku vašeho distributura. Distributor má povinnost dodávku obnovit.
    Ještě doporučujeme zkontrolovat, zda se elektroměr protáčí, i když vypnete bytové jističe, zda se protáčí pouze při VT nebo NT (u dvoutarifních sazeb), případně zda není oproti obvyklému provozu elektroměr hlučnější

 

Na níže uvedených číslech na linku pro hlášení poruch u jednotlivých provozovatelů distribuční soustavy můžete nahlásit:

  • poruchu v dodávce elektřiny
  • poruchu elektroměru a přístroje HDO
  • havarijní situaci v cizím zařízení s rizikem ohrožení

 

kontakty na jednotlivé distributory elektrické energie
   PREdistribuce, a. s.
   Linka pro poruchy: 800 823 823
   Zákaznická linka: 800 550 055
   www.predistribuce.cz
   ČEZ Distribuce, a. s.
   Linka pro poruchy: 800 850 860 
   Zákaznická linka: 800 850 860
   www.cezdistribuce.cz
   EG.D, a. s.
   Linka pro poruchy: 800 225 577
   Zákaznická linka: 800 225 577
   www.egd.cz

 

Pro urychlení odbavení vašeho požadavku mějte připraveny informace:
  • jméno a telefonní spojení volajícího a zákazníka (pokud se jedná o 2 různé osoby)
  • co nejpřesnější popis místa (adresu), kde došlo k poruše (obec, ulice, číslo popisné)
  • specifikaci poruchy nebo toho, co vám nefunguje

 

Plyn

přestal fungovat kotel na plyn? Nejde plyn na plynovém sporáku?

Co dělat?

  • zkontrolujte zda jen nezhasl kotel a zda jde znovu "nahodit" - zapálit.
  • pokud vám do bytu nejde plyn, zkontrolujte, zda není uzavřen hlavní uzávěr plynu (HUP)
    Nepomohlo?
    podívejte se na stránky vašeho distributora, zda probíhá plánovaná odstávka, nebo zda nehlásí nečekaný výpadek.
  • Pokud jste na stránkách distributora informaci nenašli, je načase nahlásit poruchu. Distributor má povinnost dodávku obnovit.
    Linka pro hlášení poruchy všechny distributory zemního plynu: 1239

 

Na čísle 1239 lze hlásit následující závady:
  • poruchu dodávky zemního plynu do místa spotřeby,
  • veškeré úniky zemního plynu,
  • závadu a poruchu plynárenského zařízení (plynovod, přípojky, regulační stanice plynu, stanice katodové ochrany),
  • závadu na měřicím zařízení (plynoměru).

 

 

kontakty na jednotlivé distributory zemního plynu

linka pro hlášení poruch pro všechny distributory zemního plynu:
1239

   GasNet, s. r. o.
   Linka pro hlášení poruch: 1239
   Zákaznická linka: 555 901 010
   www.gasnet.cz
   Pražská plynárenská Distribuce, a. s.
   Linka pro hlášení poruch: 1239 
   Zákaznická linka: 267 175 222
   www.ppdistribuce.cz
   EG.D, a. s.   
   Linka pro hlášení poruch: 1239
   Zákaznická linka: 800 225 577
   www.egd.cz

 

Pro urychlení odbavení vašeho požadavku mějte připraveny informace:
  • jméno a telefonní spojení volajícího a zákazníka (pokud se jedná o 2 různé osoby)
  • co nejpřesnější popis místa (adresu), kde došlo k poruše (obec, ulice, číslo popisné)
  • specifikaci poruchy nebo toho, co vám nefunguje

 

 

Proč dochází k nečekaným výpadkům elektřiny?

Většinou je to kvůli kalamitám. Například když v létě při bouřce spadne strom na dráty vysokého a nízkého napětí a poškodí je. Nebo když v zimě dráty vysokého napětí namrznou a přetrhnou se. Pokud k tomu dojde, distributor se vždycky snaží poruchu co nejdřív opravit a obnovit dodávku elektřiny.
    
    

Jak se na výpadek proudu připravit?

Výpadek je nepředvídatelná situace, pro jistotu proto vždycky mějte na místě:

  • svíčky, zapalovač a sirky,
  • baterie do svítilny a budíku,
  • nabité externí baterie a powerbanky na dobíjení telefonu.

 

Co s elektrickými spotřebiči při výpadku proudu?

  • Mějte dobře zavřenou lednici i mrazák a snažte se je zbytečně neotevírat, aby vám z nich neunikal chlad.
  • Ostatní spotřebiče pro jistotu vypojte ze zásuvky, aby se nepoškodily. Nezapomeňte například na televizi, počítač, satelitní přijímače nebo mikrovlnnou troubu.
  • Světla klidně nechte zapnutá - podle nich poznáte, až se proud obnoví.
První česká energie

Nechejte u vás doma
proudit spolehlivou energii

Kontaktujte nás a my vám rádi celou naši nabídku představíme osobně.

Volejte zdarma
800 430 430
08:00 – 17:00 (Po-Pá)
Zákaznický portál
Moje energie
První česká energie a.s.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1 – Staré Město
IČO: 10899731
DIČ: CZ10899731
Zapsáno v OR vedeném Městským soudem v Praze, sp.zn. B 26363
Jsme součástí skupiny YD Capital a.s.